| SAHABAT |

Tuesday, March 29, 2011

http://www.emocutez.comJatuh Cinta

hai korang semua.. muram jer rasa mood aku hari ni..nak wat aper semua tak kena..orang cakap aik ceria jer..apsal..untung lar ada orang sayang.. aku mampu senyum and gelak.. tapi dalam?? ranap musnah segalanya ada.. kepala stress.. high macam macam lar.. kenapa manusia perlu jatuh cinta?? kenapa perlu ada perasaan cinta?? sayang kalau tak ada perasaan macam tu mana nak datang kebahagian..tak warna warni lar dunia ni.. jadi kenapa kita mesti jatuh cinta pada orang yang salah?? kenapa kita tak terus jumpa pada orang yang bebetul memang di jadikan untuk kita sejak azali dulu?? entah lar semua tu kita kena tanya pada hati kita.. kita tak mampu ubah apa yang telah di tetapkan.. hanya kebenaran ALLAH sahaja.. "Kun Faya Kun" "jadi maka jadilah ia".. adakah aku tak percaya pada qadaq dan qadar ALLAH?? Ya ALLAH aku mohon ampun kepada Mu.. sikap ingin tahu membuak buak.. banyak pengalaman yang aku lalui dari pengalaman rakan rakan keluarga orang di sekeliling..buat aku takut..

tapi bukan itu jer yang aku fikirkan.. ada lagi.. cinta ku kini tidak di restui.. ada yang restu ada yang tidak.. kerana En. Balak bukan sedarjat kami.. fahamkan?? i mean its not about prosperity.. but its all about nationality.. he's religion.. my mom macam tak suka jer.. tapi aku faham kenapa mungkin sebab En. Balak bukan muslim.. but one day maybe.. who knows right?? tapi kalau boleh biar lar En. Balak masuk dengan rela hati.. aku pon pernah fikir sebelum terima lamaran En. Balak.. aku memang dah agak semua ni akan berlaku.. so apa lagi tempuh dengan sabar jer ar.. go go go fighting!! aja aja aja fighting!! Ganbatte Didie..

ok tu masalah family settle dah.. now masalah aku dengan En. Balak.. adeh semua menda aku nak cerita biar lar kan.. kalau diari pon ada yang curi curi baca.. lebih baik aku onn jer dekat korang.. tak ada lar nak rasa sebersalah.. betul tak..?? mmmm.. kenapa kalau dah sayang dan cintan cintun nak kena ada gaduh perpisahan bagai.. betul lar kata orang permulaan tentu ada pengakhiran.. tapi sampai bila?? so sekarang situasi tengah tegang.. masing masing tak nak mengalah.. even dyer dah mengalah tapi aku tak.. dyer pakai enjin mudah sejuk tapi aku enjin panas sentiasa.. memang tak lar.. so skunk macam mana nak settle.. hati aku memang panas.. hati dyer dah lama sejuk.. yup aku memang EGO bak kata dyer..so??? ni lar dyer akibat nya kawan lama sangat tak ada ker yang kenal and terus nak masuk minang..adeh.. bosan lar macam ni.. [=_=]

0 BISING BISING: