| SAHABAT |

Thursday, December 30, 2010

http://www.emocutez.comSiti Di Alam Fantasi..

macam macam jadi time aku nak nengok teater .. kisah bermula ,,, semalam dapat tiket free teater Siti Di Alam Fantasi di Istana Budaya .. so aku ajak adek aku yang sorang ni last minit boleh lak dyer tak jadi sebab barang tertinggal katanya.. then aku dah macam malas nak pergi.. so call akak aku yang sulung then tanya dia nak pergi or tak.. dia berkata kata "aku balik pon belom..ni sangkut dekat jam .. still kat Cyberjaya.." aku per lagi tension tak tau nak pergi dengan siapa jam lak dah pukul 7.50 malam.. aku tak gerak lagi dari rumah.. show start pukul 8.30 malam.. adeh kebuntuan.. last last aku pergi sorang lagi senang..tak payah nak nunggu orang nanti buat sakit hati jer kalau tak jadi.. betul apa kata makcik dekat panggung hari itu *click sini kalau nak tau makcik mana*...


sampai jer aku terus amek pix wall ni..huhuhu..


ini lar tiket free nyer..aku dapat dua.. tiket aku yang V33


wall screen before bermulanya cerita..


barisan pelakon teater..


yea..aku beli something untuk di jadikan kenangan..


sinopsis teater SITI DI ALAM FANTASI :-
Siti di Alam Fantasi mengisahkan tentang seorang budak perempuan yang kaya raya, cantik dan manja tetapi sombong, degil serta angkuh. Bapa Siti, Tuan Malim meraikan harijadi Siti di satu majlis yang meriah, tetapi satu bayang besar dengan secara tiba-tiba mencuri geliga keturunan Siti. Rumah Tuan Malim dan semua tetamu tenggelam ke dalam tanah tetapi Siti berjaya diselamatkan Mamat, anak tukang kebun dan Andan. Gergasi Batu membuka rahsia: kekayaan datang dari tuah geliga, jika tidak dicari geliga yang dicuri, kelak papa kedana tujuh keturunan. Gergasi Batu menelan Siti, Mamat dan Andan dan dari situlah bermula pengembaraan Siti mencari geliga milik keturunannya.
Akhirnya, rumah yang tenggelam, timbul semula seperti sedia kala. Pengalaman pengembaraan mengajar Siti berhati mulia, kesetiaan pengikutnya dan pengorbanan binatang lain melunturkan kesombongannya. Akhirnya Siti menyedarinya bahawa “selalu berkasih sayang, sepanjang hayat akan dikenang, kaya bukan angkuh meraja, miskin bukan hamba selama”.


p/s : asal bangun jer sure tak ada mood nak cakapkan..
:"( benci ar..

2 BISING BISING:

amar monster said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

nape x ajak aku?

smoker_baby said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

ko kalau ajak bukan leh g..
ko balik kjer pon blom..
adeh..