| SAHABAT |

Saturday, August 28, 2010

T A K Z I A H . . .

26/08/2010...

takziah baby..tu jer yang mampu aku cakap..
kejadian jadi time aku nak bebruka puasa di sebuah restoran mamak di KANGAR, perlis..
phone berbunyi..
"didie ada dekat mana??Simon mana??untie call dari tadi tak dapat.."he's mom said..
"untie saya dekat kangar nak balik perak..Simon dekat poli ada event..kenapa untie??"i asked..
"siapa yang untie boleh call didie..papa dia sakit..ICU now..tolong untie didie.."she said..
"ok ok ok kita try call dyer then g tau..untie sabar kei.."i said..
then ak trus call tapi tak dapt..so try message.."b pick up phone mama,,papa sakit.."

after 20min dia call aku cakap dia nak balik..so mintak tlong lecturer hantar..
sampai jer rumah dalam pukul 12.oo a.m..my baby said.."papa b dah tak ada.."
time tu aku kat dalam bus..ya ALLAH..terkejut ada sedih ada simpati ada..semua campur sekali..so aku tenangkan dia..sayu hati aku bila dengar dia menangis..patut lar aku berat hati nak balik..siap call kaunter bus untuk confirm tiket..tak pernah pernah aku buat macam tu..then hati memang berat lar nak balik..hari tu aku buat semuanya tak jadi..

27/08/1010..

then sesudah sampai ke kampung halaman jam 0400 aku tido..bangun dari tido hati tak tenang..aku decide nak gak pergi kedah sekarang ziarah dia..nak berada di sisi dia..so aku cakap ngan mama aku nak pergi kedah..mama of cos terkejut..takkan lar..biar betul..aku menangis cakap nak pergi juga..then mama may be kesian tengok aku then cakap dengan Pak E ok lepas solat jumaat kita pergi;..

lepas solat jumaat dalam 1430 kitorang berangkat pergi kedah, Kuala Ketil tempat dia..sampai jer Kuala Ketil jam 1700 aku jumpa mama dia then peluk then cakap sabar kei untie..time tu semua perasaan ada..bayangkan aku masuk tokong Siam takut nya..selawat banyak banyak..sedara mara sure pelik tengok aku..tak lama pon aku duduk situ coz petang tu kitorng nak balik then juadah berbuka tak beli lagi..
1730 aku cakap nak balik kat mama Simon coz Pak E ada hal kerja nak buat..salam keluarga dia then gerak..sorry b orang tak boleh lama dekat situ..hope b faham kenapa..

p/s : ajal maut di tangan Tuhan..sudah di tentukan bila dan bagaimana cara kita mati..

4 BISING BISING:

aiyfa dzarifah said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

didie~unk mai k.ketil...
thziah jgk utk dya k...

smoker_baby said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

aah pah..aku pergi sana..mama aku terkejut coz aku baru sampai dari perlis then terus ank patah balik g kedah..tapi tak jauh pon dari tempat aku..dekat dengan banting tempat kau rupanya..hu3..tapi tak sempat jumpa coz aku balik dah malam..

fieza said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

ko pg ng mama ko eyh..
takziah jugak tok die....
alwayz b wif him..

smoker_baby said... Best Blogger Tips[Reply]Best Blogger Templates

aah fieza..aku pon xsngka mula mula mama aku nak follow..terkezut gak..tapi alhamdulillah dia sanggup nak bawa aku pergi tempat pradit..nanti aku sampaikan salam kau tu kei..yaa..i'll always b wth him..love pradit so much..