| SAHABAT |

Monday, August 30, 2010

diari RAMADAN aku..

asik cerita kisah sedih jer bosan juga..sekali sekala tukar angin pulak..muahahhhahahha..

ni masa aku kecik kecik..zaman aku belum baligh lagi..selalunya bila time bulan puasa sure aku paling asited kat rumah..mana tak nya..time tu mama sure masak makanan kegemaran anak anak dia..then part paling best is follow kakak kakak aku pergi bazaar dekat area batu caves..time tu pasar ramadan panjang gila..ramai gila orang menjual..bila dah ramai yang menjual sure banyak menda yang nak jual an..now bazaar tu dah macam tak ada rupa bazaar tapi still ada orang jual air tebu and kebab fav tu..huhuhuhu..

part lepas berbuka..bebudak la paling seronok..mana tak nya..lepas jer orang dekat rumah solat magrib aku punya excited nak ikut mama pergi surau solat terawih..mest dalam hati mama cakap " bagusnya anak aku ni..kecik kecik dah semangat nak pergi terawih sama sama.." dia tak tahu aku ada plan baik punya ..korang rasa apa dia??

ahahhahaha..sure lar nak main mercun..hahah..time tu meriah sungguh dengan suara budak budak bising..kitorang selalu kena marah sebab buat bising dekat surau..siap kena kejar dengan pakcik kampung sebelah bila kitorang makan makanan untuk para jemaah time moreh nanti..hahahah..harap halalkan ye pakcik..huhuhuhu..

masa tu kawan aku semua lelaki..sama macam sekarang kot..heheh..aku jarag kawan dengan perempuan..hu3..then esoknya tak nak kena marah lagi..aku dengan member2 plan nak lumba basikal..ok on jer..best juga..boleh kurangkan lemak lepas dah makan banyak tadi..ahakxxxxx..punya lar best round surau 3 round and pemenang dia tentulah aku..dengan basikal BMX berwarna biru aku mengayuh padel dengan bangganya..huhuhu,.and paling seronok kantoi dengan papa aku tak pergi surau..apa lagi balik tu kena marah kaw kaw punya..hahahhaa..anak dara papa katakan..ahakxxxx..esoknya basikal kena kunci..ambik..padan muka aku..nakal sangat..ahakxxxxxx..

bila dah besar besar ni teringat time kecik kecik dulu memang seronok..kadang kadang rasa nak nangis pon ada..time kanak kanak sangat innocent jer rasa..buat apa apa pon orang tak cemuh sebab kita ni budak kecik..budak kecik tau apa..betul x??

0 BISING BISING: